Din veileder når det gjelder video til sosiale medier og nettsider

Videomarkedsskolen AS er et ressurssenter innen det meste du trenger for å lære videomarkedsføring for din virksomhet, enten det er i sosiale medier, på nettsider, eller få hjelp til streaming og livesendinger.

Videomarkedsskolen AS er opprettet for å tilby grundig opplæring i alt du trenger for å lage bedre markedsføringsvideoer for din virksomhet.  Lær å nå rett i hjertet på ditt publikum med video. For å få til det bør du også ha effektive salgstrekkende manus, og lære mer om hvordan du kan generere leads, hvordan de ulike digitale kanalene virker, hvordan du bygger opp en systematisk strategi for at videoene skal få mest mulig effekt.

Vi hjelper deg med de fleste videotypene som finnes i sosiale medier som kortformatvideoer som Instagram Reels, Tik Tok, YouTube Shorts og andre videoer, men vi har spesialisert oss på Youtube-strategi, Video SEO (bli funnet på Youtube og Google - med video). For oss er det essensielt at videoene dine blir funnet - og sett, slik at bedriften øker tillit, troverdighet og autoritet på nett.

Bedrifter som bruker video blir oftere funnet i søkeresultatene på Google, får langt større oppmerksomhet i sosiale mediekanaler, oppnår høyere troverdighet, generer flere leads og skaper mer salg.

Videoproduksjon:

Vi hjelper også bedrifter gjennom hele prosessen fra A til Å innen videoproduksjon, tilpasset sosiale medier, nettsider og til bedrifters kursportaler. Og vi hjelper også bedrifter med streaming  - fra enkelt oppsett på hjemmekontor eller kontoret, til større arrangementer som krever teknikere.

Hvem er vi?

Katrine Gjærum - eier og daglig leder

Katrine Gjærum er videoprodusent, videomarkedsfører og startet opp med videoproduksjon for bedrifter i 2011. Hun er fast ansatt i Videomarkedsskolen, og har opparbeidet seg en lang og solid kompetanse innen video og markedsføring.

Hennes utdannelse er bachelor i digitale medier fra Universitetet i Oslo og Høgskolen i Oslo (nå OsloMet) med hovedvekt på praktisk filmarbeid. Hun har innsikt og lang erfaring med video i digitale og sosiale medier.

Katrine Gjærum har i tillegg tatt 2-årig IT-kandidatstudium på tidligere Østfold Distriktshøgskole (nå HiØ) og har i også markedsføringsutdannelse fra Norges Markedshøgskole.

Katrine har mange års erfaring som konsulent og seniorkonsulent, og har bl.a. jobbet som redaktør av deler av Kommunal- og regionaldepartementets internett- og intranettsider.

Hun har tatt seg av alt arbeidet innen filming, forarbeid, etterarbeid og publisering av videoer, og har spesialisert seg i videomarkedsføring, video SEO, livesendinger, profilering med video. Hennes spisskompetanse ligger innenfor YouTube strategi.

Katrine hjelper deg også med å bli trygg foran videokamera, slik at du fremstår som ditt beste selv og kanskje til og med begynner å like å stå foran kamera!

Som fagansvarlig i Videomarkedsskolen vil Katrine bidra til å lede deg gjennom alle steg fra planlegging av video, filming, redigering, markedsføring, publisering og distribusjon av video.

Kristine Rudler Balsvik - innholdsprodusent

Mer informasjon kommer!

Daniel Danilowicz - videofotograf og videoredigerer

Daniel er Videomarkedsskolens dyktige videofotograf. Han driver også sitt eget videoproduksjonsselskap - Simple Films. Daniel er fast frilanser for Videomarkedsskolen.

Daniel har virkelig et øye for flotte detaljer og ikke minst vinkler! Og med hans kreative sans kan han trylle frem videoer på en slik måte man vanligvis ikke har tenkt på.

Daniel har dette å si om sin egen historie:

"Har du noen gang hørt eller lest historier om mennesker som endrer sin vei og finner lidenskapen sin etter fylte 30 år? Det er definitivt meg. Det hele startet med at jeg tok enkle bilder ved hjelp av kit-linsen til kameraet mitt, men nysgjerrigheten min førte meg ned på veien til ny kunnskap, teknikker og utstyr.

I dag filmer og produserer jeg videoinnhold for sosiale medier – blant annet. Når jeg filmer eller produserer videoinnhold, har jeg alltid et smil om munnen – det er fordi at det å jobbe med videoproduksjon gjør meg glad!"

Antora Larsen - videoredigerer og YouTubespesialist

Antora har jobbet med flere profilerte YouTubere, og har med sin sin kunnskap innen klipping og redigering sørget for at de skiller seg ut fra mengden og tiltrekker det ideelle publikummet deres. Hun er fast frilanser for Videomarkedsskolen.

Siden Antora har spesialisert seg innen YouTube redigering, har hun en god forståelse av YouTube-plattformen, inkludert hvordan publikum samhandler med videoer, hva som fungerer godt på plattformen og hva som ikke gjør det, og hvordan man kan optimalisere videoer for å bli funnet av søkemotorer og med drahjelp fra selve YouTube algoritmen.

Antora er også super dyktig til å bruke visuelle effekter og klipping til videoens rytme, slik at videoene fanger seernes oppmerksomhet og oppmuntrer dem til å se hele videoen, ja faktisk flere videoer!

I tillegg til YouTube redigering er hun også flink til å redigere videoer i kortformat, slik som YouTube Shorts, Instagram Reels og Tik Tok.

Hedda Cecilie Gjærum - videoassistent

Hedda er student i Bergen, og deltidsansatt hos Videomarkedsskolen. Hun setter seg raskt inn i det meste som skjer på nett, og hjelper oss med det praktiske som kan gjøres online. Hovedoppgaven hennes består i å lage og korrigere undertekster på videoer. Men hun hjelper også til med redigering og systematisering av videoer og innhold.

Ta kontakt med oss både for kurs og videoproduksjoner her.

Kontakt oss per telefon her: 45010721

Vi ser frem til å høre fra deg!