Hvordan lage YouTube thumbnail med Canva?

Vet du hvor viktig en god thumbnail på YouTube er? Og vet du hvordan du enkelt kan lage thumbnail design med Canva?

Det som virkelig kan forenkle arbeidsflyten når du skal designe ting som oppstartsbilde eller thumbnail, er designprogrammet Canva. Grunnen til det er fordi du får ferdige maler som du kan bruke.

Se gjerne mer om det i videoen under:

I videoen viser jeg deg hvordan du kan designe thumbnails med Canva. Jeg viser også hvordan du kan lage thumbnails for Instagram, Facebook og andre sosiale medier f.eks.

På YouTube er det viktig å ha med ansikter i dine thumbnails / oppstartsbilder. Oppstartsbildet bør være tiltalende, og thumbnailen bør fortelle noe om hva videoen handler om. Det er også viktig å ha stor og forklarende tekst på bildet.

I en annen video forklarer jeg også hvordan du kan lage fin kanalgrafikk til YouTube-kanalen din, som er tilpasset både TV, PC, nettbrett og mobiltelefon:

La oss oppsummere hva du kan bruke Canva til, og hvorfor det er så supert å bruke Canva til YouTube:

• Du kan bruke Canva til YouTube kanalgrafikk og til YouTube thumbnails
  • Du kan selvfølgelig også bruke Canva som designverktøy til andre sosiale medier
  • Bruk gjerne Canva til design av nettsider, brosjyrer, visittkort og flyers
  • Canva har mange ferdige designmaler du kan bruke til YouTube og andre sosiale medier
  • Hvis du bruker Videomarkedsskolens Canva affiliate-link, sender vi deg i tillegg noen av våre designmaler helt gratis!

Hvis du har lyst til å laste ned designmalen til kanalgrafikken på YouTube, så kan du kan laste den ned her.

Vil du ha flere tipsvideoer? Abonnér gjerne på Videomarkedsskolen på YouTube, så får du vite når vi laster opp nye videoer der.

Prøv Canva gratis i 30 dager med Videomarkedsskolens affiliate-lenke her! Send oss også en mail når du har registrert deg via vår Canva affiliate-lenke, så sender vi deg enda flere design du kan bruke, både til Instagram, Facebook og YouTube!