Tjenester Våre kurs Ressurser og gratismateriale Blogg Om oss Kontakt oss VÅRE KURS Login

Slik redigerer du videoene dine på mobilen med InShot

Slik redigerer du videoene dine med InShot

Artikkel skrevet av: Katrine Gjærum
Sist oppdatert: 15. mai 2021

Hvis du har lyst til å lære deg enkel redigering med video på mobilen, ta en kikk på videoen under.

Vi i Videomarkedsskolen har testet ut flere apper for redigering på mobiltelefonen, og de ulike appene har forskjellige vanskelighetsgrader. De har også ulike styrker og svakheter.

Se noen av de andre appene vi har testet ut her.

Her har vi laget en ny video med den siste oppdateringen for InShot 2020 / 2021:

InShot er en så enkel og intuitiv redigeringsapp, at vi trekker den frem igjen og igjen. Dette er en av de enkleste appene vi har prøvd, og den har også mange muligheter du kan bruke, både med fargefilter, tekst, musikk, hastighet på klipp, spille videoen i revers, lydkorrigering, stickers og GIF'er blant annet.

I videoen over går vi gjennom InShot, og du kan gå direkte til den seksjonen du vil se:

00:00 - Gjennomgang av InShot 2021
00:50 - Åpning av appen InShot
01:57 - Fargefilter i InShot
03:17 - Stickers / klistremerker og GIF'er i InShot
04:12 - Trimming av video i InShot 2021
05:04 - Splitte opp klipp i InShot
05:14 - Forstørre / forminske klipp i InShot
05:47 - Overganger mellom klipp i InShot
05:41 - Reverser videoen i InShot
08:10 - Hvilket redigeringsprogram bruker du på mobiltelefonen? 08:25 - Gjenbruk av videoen din til ulike formater
08:47 - Video i firkantet format med InShot
09:05 - Bli mer synlig med videoen din i større 4:5-format
09:29 - Hvordan zoome videoen i InShot?
09:41 - Video i stående format 9:16 med InShot
10:19 - Forandre bakgrunnen i videoen
11:24 - Musikk og lydeffekter i InShot
13:45 - Teksting av videoer i InShot
15:26 - Tilpassing av bilde og tekst til IGTV og Instagram Reels 16:30 - Mikse ferdig video i enten 4K, full HD eller HD
17:48 - Ukens shout-out 😍
18:40 - Hvordan bli flinkere på video?

Hvor kan du laste ned InShot?

Du kan laste ned InShot enten på Google Play eller i App Store.

Du kan også finne ut mer om appen hos InShot selv her.

Vi har per dags dato ingen affiliate-avtale med InShot, ei heller er vi sponset av dem. Vi bare synes appen er så bra at vi vil anbefale den.

Her går vi gjennom det viktigste med appen:

1. Åpne appen og klikk på "Video"
  2. Deretter kan du velge om du vil lage en ny video, eller redigere på et tidligere prosjekt (hvis du har brukt appen før)
  3. Når du klikker "new" åpner appen galleriet på mobilen din. Derfra kan du velge både videoklipp og bilder, og du kan velge flere klipp samtidig.
  4. Når du har plukket ut klipp, huk av nederst på skjermen
  5. Nå vil appen legge til klippene eller bildene på tidslinja nederst på skjermen, og de blir lagt etter hverandre i den rekkefølgen du valgte dem
  6. Appen vil åpne videoen din i et valgt format. Dette kan du endre ved å bla deg til "Canvas" (se også videoen over)

7. Herfra kan du også velge fargefilter til videoene dine (klikk på Filter), du kan klippe i videoen (klikk på saks), og du kan f.eks. velge musikk.
  8. Hvis du vil redigere lyden, må du klikke på det klippet du vil redigere volumet på tidslinja

9. Du har mange andre muligheter med appen, så se på videoen for å finne ut mer.

10. Når du har redigert videoen din ferdig, så er det på tide å laste den ned. Her kan du velge om du vil laste den ned i 4K, full HD (1080p) eller vanlig HD (720p)

Nå er videoen ferdig redigert. Hva nå?

Det er jo egentlig nå moroa begynner! For nå skal du begynne å trekke publikum inn til videoene dine.

Og det er akkurat dette du kan lære i følgende kurs hos oss:

Video på 1-2-3                            Maksimal Videoeffekt

50% Complete

Du er snart der!

Fyll inn navn og epost for å melde deg på vårt nyhetsbrev. Du vil motta jevnlige, men relevante eposter med tips og triks om video og markedsføring.

Dine opplysninger er trygge hos oss! Les mer i vår personvernpolicy her.